Saturday, December 24, 2011

INDESCRIBABLE

Assalamualaikum..
Now, December 24, 2011, 12.13a.m.
Hmm, it's been a year already kan? Result PMR 2010. A year ago, we struggled for the best in PMR. And a year ago, on December 23, 2010, we felt uneasy waiting for the results. And alhamdulillah, we accepted it with open heart. Allah knows BEST. Jom refresh the memorable moments...
Lepas abang habis paper SPM on..(erm tak ingat), we all satu family went to the USA on December 19th. From KLIA to Guangzhou Airport around 4 hours. Transit dekat sana around 7 hours. Then flight to LAX ( Los Angeles International Airport ) took about 12 hours. Sampai sana dah malam, so went straight to the hotel. Exhausted, tidur. ;)


LAX International Airport


LAX SIGN

Dari LA we moved to Anaheim. Pergi sana sebab Disneyland. But then few days dekat sana, hujan. So my parents changed plan. Instead of pergi Disneyland dulu, kitorang pergi San Francisco dulu. Dari Anaheim to San Francisco about 6 hours maybe. Lebih kurang 4 hari 3 malam dekat sana. On the second night, if I'm not mistaken, dapat result. Few hours before dapat result, we were waiting for this to go back to our hotel...

Tram

Haa ni lah benda bertuah yang kitorang tengah tunggu dulu. Haish punyalah lamaa. Sejuk pulak tu. Campur nervous tunggu result lagi. Dekat sana time tu baru 22nd, nak malam dah. Kat Malaysia dah 23rd. Sana lambat 16 hours. Time ni I texted Dalila Najwa to inform me about my PMR result. Messaged dia guna handphone abah. Then bila dah sampai hotel, solat and siap-siap untuk keluar shopping balik. Masa tunggu lift untuk keluar jalan, semua diam, pandang lantai la, semua layan perasaan masing-masing. Bila dalam lift abah tengok I kept silent. Hmm nervous la tu. then abah said 

" Tak payah risau sangat. Straight A. Abah dah call cikgu."

Umar senyum je tengok aku nervous. Aku tau abah cakap macam tu just untuk tenangkan aku. Then bila dah keluar hotel, first kedai yang kitorang pergi was Roxy and Quiksilver. Kat kedai tu beli 2 beg. Bila dah bayar terfikir 'aku dah beli 2 beg. Result tak dapat lagi. Kalau result tak bagus malu je aku beli'. Then, doa banyak-banyak. Then melintas jalan untuk pegi H&M store. HMM, MAKIN DEKATTT. Masa dekat kedai ni, Ya Allah, banyaknyalah pulak message yang abah dapat. Kakak yang pegang handphone tu. Message pasal kerja ada, message dari cousin, uncles and aunties dari Malaysia, haish. Result pun belum dapat lagi, dah tanya. Orang pun tengah tunggu lagi la. Setiap kali dapat message mesti nervous. Time tunggu kakak bukak message pun, rasa lama. Thennn, that moment came. Nama yang appear dekat handphone time nak bukak message, written Wawa. Ok, nervousssss. Dup dap dup dap.  Perasaan time tu, indescribable. Time kakak nak bukak message tu, aku doa, aku terima je apa result pun. Allah Maha Mengetahui. Then bila dah bukak, aku and kakak baca sama-sama. Message tu pendek, tapi meaningful.

" Ayuni! Congrats, awk dapat 9a!"

Kalau tak salah, memang sebijik apa yang ada dalam message tu. Punctuationnya semua. I guess. Time tu, terus pandang mama abah. Nangis terus and then peluk mama then abah. Orang keliling pelik je tengok aku nangis. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah! Allah bagi aku peluang untuk buat mama abah happy. Rasa puas sebab time UPSR tak dapat straight kan. Then kakak terus message cousin, uncles and aunties. Time dalam H&M tu, berpecah. Abang, Irfan and Umar pergi naik atas. Aku, mama, abah and kakak kat 1 level bawah kalau tak salah. Bila naik, kakak told them about my result. Abang seperti biasa, akan perli while smiling.

" Ceh, tengok, senyum je tuu."

Time tengah tengok-tengok baju untuk Umar, abang pandang and cakap lagi. Haish dia ni memang tak sah kalau tak kacau. Then lepas keluar kedai H&M tu, pergi kedai kasut and beli kasut. Then, pergi dinner at Naan and Curry and went straight to our hotel. 2 days lepas tu pergi balik to Anaheim untuk pergi Disneyland. Alhamdulillah hari pergi Disneyland tu cerah, time balik baru hujan. Then the next day pergi Universal Studios Hollywood. Then hari-hari lain pergi Beverly Hills, Las Vegas, then balik LA balik sebab nak balik Malaysia. Alhamdulillah, tu the best family trip. Baaaanyak sangat memories. Tapi...

Ada satu benda yang aku tak bagitahu mama, except bila dah sampai Malaysia, kalau tak silap. Benda tu is... Masa otw dari mana ke mana tah, ada singgah rest area untuk stretching and solat. Masa ambik wudhu' dekat restroom, aku bukak jam then letak atas hand dryer tepi sink tu. Then lupaaa nak ambik balik. Masa dalam kereta, baru je bertolak, rasa tangan. Tak ada jam! Tak ada jaaam! Jam tertinggal! Oh, no! Aku bagitahu kakak. Terus automatically TERnangis. Sayang sangat dekat jam tu sebab beli dekat Switzerland masa Form1. Dua tahun pakai jam tu, mana tak sayang. Kakak suruh aku bagitahu mama abah suruh pusing, but I just like, 'Forget it. Tak ada U-turn pun dekat sini. Susah je nanti.' Memang nangislah. Rasa macam jam tu ada feeling je. Aku rasa macam jam tu pun sedih aku tertinggal dia. Then aku teringat doa orang musafir InsyaAllah dimakbulkan. Then aku doa lah untuk result. Aku reda jam tertinggal. :')
Alhamdulillah. Wasalam. 




























No comments:

Post a Comment